Hoger in Google komen met je website: Dé Google gids (2024) - Linktopics
  1. Home
  2. keyboard_arrow_right
  3. hoger in google

Hoe kom je Hoger in Google met je website? (2024 update)

29 september 2023

Wil je je website hoger in Google krijgen?

Dan is dit artikel voor jou.

Als je website hoog in Google staat weet je elke dag een flink aantal bezoekers je website op te trekken.

En dat voelt goed.

Maar wat kun je doen om je website hoger in Google te krijgen?

Aan welke knoppen kun je draaien om de vindbaarheid van je website te vergroten?

segment Inhoudsopgave

    Op deze pagina lees je hoe je stap voor stap zorgt dat jouw website hoger in de zoekresultaten van Google komt.

    Je gaat lezen welke stappen het beste werken en met welke aanpassingen je snel veel verkeer naar je website kunt genereren.

    Hoog in google SERP screenshot

    Zoals je hierboven ziet, sta ik ondertussen bijna helemaal bovenaan.

    En ook op het zoekwoord "vindbaarheid website" staan mijn pagina's hoog in de zoekresultaten.

    Website vindbaar maken serp result

    Wil je serieus aan de slag met de vindbaarheid van je website en ben je klaar om je website naar een hoger niveau te tillen?

    Lees dan hieronder hoe je je website stap voor stap hoger in Google krijgt en elke dag nieuwe bezoekers aantrekt.

    Je gaat lezen:

    • Hoe je een zoekwoord onderzoek doet
    • Wat longtail zoekwoorden zijn
    • Hoe je sterke SEO-teksten schrijft
    • Hoe linkbuilding werkt
    • Wat intern linken precies is

    We beginnen met het belichten van een zoekwoord onderzoek en hoe belangrijk het kiezen van goede zoekwoorden is.

    Vervolgens bekijken we long-tail zoekwoorden en kijken we wat hier de grote voordelen van zijn.

    Als we de juiste zoekwoorden hebben kijken we naar de beste manieren om sterke SEO-teksten te schrijven.

    Tot slot zoomen we in op linkbuilding en laat ik zien hoe intern linken de SEO van je site versterkt.

    Zo kom je hoger in Google

    Hoger in Google kom je door het optimaliseren van je pagina's voor zoekmachines.

    Belangrijke stappen zijn het verbeteren van het gebruiksgemak van de website, het produceren van informatieve en relevante content en het verkrijgen van kwalitatieve backlinks.

    Maar er is natuurlijk meer dan dat.

    Helemaal bovenaan in google

    Je komt hoger in Google door relevante en waardevolle content te creëren die aansluit bij de zoekintentie van je doelgroep.

    Hierover lees je alles in hoofdstuk 4.

    Wil je eerst meer lezen over zoekmachine optimalisatie en hoe Google zoeken eigenlijk werkt?

    Lees dan precies wat SEO is en kom meer te weten over de zoekmachine zelf.

    Ben je enkel en alleen op zoek naar snel toepasbare tips? Bekijk dan alle SEO tips onderaan deze pagina.

    1. Doe een zoekwoord onderzoek

    De waarheid is: zoekwoorden zijn nog steeds één van de belangrijkste onderdelen binnen SEO.

    Kies je de verkeerde zoekwoorden? Dan verspil je tijd en loop je een groot aantal bezoekers mis 📉.

    Keyword search console example

    Waarom zoekwoorden in mijn ogen nog steeds zo belangrijk zijn?

    De zoekwoorden worden gebruikt om te bepalen waar de pagina over gaat.

    Hoe vaker een bepaald woord of woordgroep voorkomt, hoe belangrijker dat zoekwoord voor de pagina is.

    En ja, Google is slim genoeg om te analyseren waar je pagina over gaat,

    maar zoekwoorden vormen nog steeds de basis van alle algoritmen die Google gebruikt om je site te analyseren.

    Maar dan rest de prangende vraag: hoe vind je de juiste zoekwoorden?

    Dit doe je door het doen van een goed zoekwoord onderzoek.

    In een zoekwoord onderzoek bekijk je met welke zoekwoorden mogelijke bezoekers zoeken in Google en hoe vaak met deze zoekwoord wordt gezocht, oftewel het zoekvolume.

    Je kunt verschillende tools gebruiken om de juiste zoekwoorden te vinden en het zoekvolume te bekijken.

    Ik gebruik zelf voornamelijk Google Keyword planner.

    Screenshot from 2023 10 07 13 17 12

    Het voordeel van deze tool is dat je direct zoekt naar zoekwoorden in de database van Google.

    Zij hebben veel data om te bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn en welke zoekwoorden een hoog zoekvolume kennen.

    En dat zijn precies de zoekwoorden waarop jij gevonden wil worden. Deze zoekwoorden kunnen flink wat verkeer naar je website trekken.

    Zelf een zoekwoord onderzoek?
    Op de pagina Hoe doe je een zoekwoord onderzoek leg ik leg ik verschillende manieren uit waarop je een zoekwoord onderzoek kunt doen.

    Hieronder lees je meer over longtail zoekwoorden en hoe ze je helpen hoog in Google te komen.

    2. Richt je op longtail zoekwoorden

    Niet alle zoekwoorden zijn gelijk.

    Er is een specifiek type zoekwoord dat vooral voor nieuwe sites buitengewoon effectief is.

    Waar ik het over heb?

    Ik heb het over longtail zoekwoorden.

    Longtail zoekwoorden zijn zoekwoorden (of eigenlijk zoektermen) die bestaan uit meerdere woorden.

    "Hardloopschoenen" is bijvoorbeeld een shortail zoekwoord.

    Een longtail variant is "De beste hardloopschoenen voor ..."

    Waarom dit belangrijk is?

    Nou simpel:

    Shorttail zoekwoorden zijn weliswaar de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume, het zijn ook zoekwoorden met de meeste concurrentie.

    Keyword planner 2024 2

    Hierboven zie je de hoge zoekvolumes op het zoekwoord "Hardloopschoenen".

    Maar je ziet ook dat er veel zoekresultaten zijn, veel concurrentie dus.

    Het is lastig om hier ales relatief nieuwe site tussen te komen en in de top 3 zoekresultaten te verschijnen.

    Veel concurrentie seo

    Voor nieuwe sites is dit een goede reden om je eerst te richten op longtail zoekwoorden.

    Het is veel makkelijker om op deze zoekwoorden te ranken.

    Deze zoekwoorden kennen minder zoekvolume, en dus minder concurrentie.

    Laten we kijken hoe je goede longtail zoekwoorden voor je site kunt vinden.

    We starten onze zoektocht bij Google zelf.

    Ga naar Google en begin een zoekopdracht. In het voorbeeld hieronder kijken naar het zoekwoord "de beste cursus fotografie".

    Screenshot from 2023 09 22 18 04 27

    Vul het zoekwoord "cursus" in en bekijk de Google suggesties.

    Je ziet dat Google het zoekwoord aanvuld met longtail zoekwoord varianten.

    Een goede optie is "cursus fotografie Nijmegen".

    Maar dit kan nog beter.

    Je kunt deze zoekterm aanvullen met een voorvoegsel. Denk "de beste", of "online", "basis".

    Deze zoekwoord zijn perfect om te gebruiken als longtail zoekwoorden!

    Nu is het zaak te kijken wat het zoekvolume van deze toekerm is.

    Ga hiervoor naar Google Keyword planner en vul de zoekterm in.

    Je ziet dat er op de langste zoekterm "Basiscursus fotografie Nijmegen" gemiddeld tussen de 0 en 10 per maand wordt gezocht.

    Screenshot from 2023 09 22 18 11 52

    Nu weet ik uit eigen ervaring dat dit vaak in werkelijkheid nog een stuk hoger licht.

    Mocht je dit toch te weinig vinden kun je kiezen voor de middenweg.

    Fotografie zoekterm hoog

    Je ziet hier dat de zoekterm "cursus fotografie Nijmegen" tussen de 100 en 1000 bezoekers kan opleveren.

    Dat is dus meer dan de moeite waard!

    Heb je de juiste zoekwoorden gevonden? Er zijn een aantal plekken waar je je zoekwoorden moet plaatsen. Hiermee geef je maximale duidelijkheid over je pagina en verhoog je de kans op een sterke positie.

    3. Plaats zoekwoorden in de titels van je pagina's

    De titels op je pagina's spelen een grote rol in de vindbaarheid van je website.

    Potentiële bezoekers beslissen aan de hand van deze titel of ze je pagina gaan bezoeken of niet.

    Hoe meer sterker je titel, hoe meer mensen er op je links in de zoekresultaten klikken.

    Page title apple serp

    Maar paginatitels spelen nog een belangrijke rol.

    Een paginatitel geeft aan waar de pagina over gaat en laat zien welke informatie er op de pagina te vinden is.

    Hoe beter je in de titel omschrijft waar je pagina over gaat, hoe beter Google weet voor elke zoekopdrachten ze je pagina moeten weergeven.

    Maar wat is een goede paginatitel?

    Een goede titel bevat altijd het belangrijkste zoekwoord van de pagina.

    Dit geeft de bezoeker een idee van wat ze op je pagina kunnen verwachten. Dit kan de click-through rate (CTR) verhogen, wat een positieve invloed heeft op de SEO.

    Daarnaast bevat een goede titel vaak een cijfer en is deze emotioneel geladen (bron: Page title by Screaming Frog).

    Maar er zijn meer tips om goede paginatitels te schrijven die de je website direct hoger in Google krijgen.

    Tips voor je titel tags:

    • Neem zoekwoorden altijd op in de Title tag van je pagina
    • Plaats een zoekwoord vooraan in je paginatitel
    • Neem zoekwoorden op in verschillende <H2> kopteksten

    Verderop in het artikel schrijf ik nog uitgebreider over de titels op je pagina.

    Je leest er meer over de zoekintentie en hoe je met de juiste titel tags hoger scoort in Google.

    Na het optimaliseren van je paginatitels kun je door met een misschien nog wel belangrijker onderdeel binnen SEO: de teksten op je pagina's.

    De invloed van de title-tag op SEO
    De Title tag is een HTML-element dat wordt gebruikt als titel van de pagina. Het is het eerste wat bezoekers zien in de zoekresultaten en het geeft een idee van wat voor infomatie er op de pagina te vinden is.

    De Title tag belangrijk voor zoekmachines en dus een belangrijk onderdeel binnen SEO. Wanneer je Title tag aantrekkelijk is ontvangt deze een bovengemiddeld aantal kliks vanuit de zoekresultaten (CTR) en zal Google de pagina hoger in de zoekresultaten opnemen.

    4. Schrijf sterke SEO teksten

    Zelf heb ik nooit verwacht dat ik zoveel tijd zou spenderen aan het schrijven van teksten.

    Maar als je hoog in Google wil komen, zul je nu eenmaal sterke SEO teksten moeten schrijven.

    En dat vond ik lastig.

    Gelukkig is er veel veranderd. Met de komst van geweldige technieken zoals ChatGPT en Google Bard is het schrijven van sterke SEO teksten eenvoudiger dan ooit.

    Chat gpt seo teksten

    Stap 1: Ga naar ChatGPT of Google Bard

    Stap 2: Gebruik het prompt: "Schrijf een content outline voor gedetailleerd artikel over ${zoekwoord}".

    Stap 3: Controleer de geschreven tekst en plaats deze op je website

    Waar je op moet letten tijdens het controleren van de teksten?

    Naast een correcte zinsopbouw en het prettig weglezen van de tekst is het belangrijk dat de tekst daadwerkelijk antwoord geeft op de vragen van je bezoekers.

    Kijk dus of de tussenkoppen in de tekst antwoord gegeven op vragen rondom het zoekwoord.

    Alternatief keyword stuffing hoger in google

    Niet alleen is zo je tekst erg relevant, je zorgt op deze manier dat je website hoog kan scoren bij verschillende zoekopdrachten.

    En nog een leuk voordeel, het antwoord op je vraag kan worden gebruikt als samenvatting door Google.

    Google samenvatting serp voorbeeld

    En deze staan altijd helemaal bovenaan de pagina.

    5. Plaats interne links

    Links op je website zorgen dat je de bezoekers op site naar aanvullende relevantie informatie kunt verwijzen.

    Paginalinks spelen dan ook een belangrijke rol binnen SEO.

    Link aanmaken voor SEO

    Er zjin verschillende soorten links. Zo kun je linken naar externe websites en naar pagina's binnen je eigen website.

    Interne links zijn links op een pagina die naar andere pagina's op dezelfde website leiden.

    Interne links helpen zoekmachines bij het begrijpen van de structuur van een website en hoe de verschillende pagina's met elkaar zijn verbonden.

    In een interne link case study van zyppy.com kwam naar boven dat links met een exacte tekst (een anchor tekst dat precies hetzelfde is als de zoekterm waarop men gevonden wil worden) een sterke relatie heeft met het aantal kliks op de links in de zoekresultaten van Google.

    Dat betekent dat met het correct toepassen van interne links, de kans om hoog in Google te komen toeneemt.

    Hier zijn enkele tips voor het gebruik van interne links:

    • Plaats interne links zowel aan de boven- als onderkant van je pagina's.
    • Integreer interne links in je navigatiemenu en footer.
    • Verwerk interne links in je blogposts en afbeeldingen.

    Maar naast interne links zijn er ook externe links. Dat betekent dat andere websites ook naar jouw website kunnen linken.

    Deze type link wordt een backlink genoemd. En dit is een belangrijk onderdeel binnen SEO.

    Want de kans is groot dat je ondertussen al veel over linkbuilding hebt gehoord.

    6. Bouw backlinks op

    Backlinks zijn links van andere websites naar de jouwe en Google ziet deze als een teken van vertrouwen.

    Hoe meer backlinks je opbouwt, hoe hoger het vertrouwen vanuit Google en hoe groter de kans dat je website hoog in de zoekresultaten komt.

    7. Pas on-page SEO toe

    SEO is onder te verdelen in twee groepen, on-page SEO en off-page SEO waarvan linkbuilding een groot deel uitmaakt.

    Wanneer je zelf aan de slag gaat met SEO adviseer ik je te beginnen met on-page SEO.

    Natuurlijk leg ik ook uit waarom.

    Laten we eerst kijken wat er onder on-page SEO valt:

    • Zoekwoorden: Je moet de juiste zoekwoorden kiezen voor je website en deze op de juiste manier gebruiken. Je zoekwoorden moeten relevant zijn voor je website en de informatie die je wilt delen.
    • Technische optimalisatie: Je website moet technisch goed in orde zijn. Dit betekent dat je website goed moet zijn geprogrammeerd, dat de pagina's snel laden en dat je website veilig is. Dit heeft namelijk te maken met de Core Web Vitals.
    • E.A.T: EAT staat voor Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Deze factoren zijn belangrijk voor SEO, omdat ze zoekmachines helpen om de kwaliteit en relevantie van een website te beoordelen. Websites met een hoge EAT score hebben een grotere kans om hoog te scoren in de zoekresultaten.

    We beginnen met het plaatsen van zoekwoorden omdat zoekwoorden de basis vormen van SEO.

    Vervolgens kijken we naar technische optimalisatie en vertel ik je over E.A.T, en waarom dit belangrijk is voor je positie in Google. Laten we stap voor stap kijken hoe het werkt.

    Conclusie

    Door het volgen van de SEO en Search Console guidelines van Google zelf ben je zelf in staat om je website hoog in Google te krijgen.

    Het toepassen van een on-page SEO, het schrijven van sterke SEO teksten en het kiezen van de juiste zoekwoorden dragen hieraan bij.

    Het is goed om te weten dat Google slimme systemen inzet om het gedrag van gebruikers te volgen. Zo weten zij precies of bezoekers tevreden zijn met de gegeven zoekresultaten.

    Het is slim om je te verdiepen in hoe Google omgaan met de zoekresultaten en verbeteringen door te voeren zoals het optimaliseren van je paginatitel, het verlagen van het bouncepercentage van je website en te kijken of je bezoekers meer pagina's binnen je website kan laten bezoeken.

    Extra SEO tips om hoger in Google te komen!

    Bekijk hier de lange lijst met tips voor jouw website waarmee je snel en eenvoudiger hoog in Google komt.

    Hier kun je terecht als je onze website optimalisatie tips wil lezen.

    1. Gebruik (zeer) korte zinnen
      Je bezoekers zijn haastig. Ze willen snel van A naar B. Zorg dat je zinnen snel te verwerken zijn. Lees hier meer tips om sterke SEO-teksten te schrijven. Sterke SEO teksten vergroten je vindbaarheid op Google.
    2. Plaats "Authority content" op je pagina’s
      Authority content laat zien dat je weet waar je over praat. Authority content betekent dat jouw content vooruitstrevend is, geschreven is vanuit een bepaalde expertise en van hoge kwaliteit is. Wanneer websites jouw content belangrijk vinden, en hun bezoekers erover willen informeren, linken ze naar je content. Deze linkjes naar je website geven Google het signaal dat andere websites jouw pagina waardevol en relevant vinden.
    3. Gebruik signaalwoorden
      Zo geef je aan dat er belangrijke informatie aan komt. Je bezoeker wordt zo gehooked en wil verder lezen. Hoe interessanter ze jouw content vinden, hoe hoger de kans dat er meer bezoekers je website op komen.
    4. Maak bezoekers nieuwsgierig
      ATP (Average Time on Page) is een signaal voor Google RankBrain. Het helpt je hoger te komen in Google omdat het laat zien dat mensen de content op je pagina interessant vinden. Hoe langer een bezoeker blijft plakken, hoe interessanter de pagina is, aldus Google.
    5. Reduceer bouncepercentage
      Ook een onderdeel van Google RankBrain: Bezoekers die je pagina (te) snel verlaten lijken niet tevreden.
    6. Gebruik korte URL's
      Het zorgt voor beter leesbare URL's want de gebruiksvriendelijkheid van je website verhoogd!
    7. Neem het zoekwoord op in de URL
      Een korte URL moet wel een zoekwoord bevatten. Wanneer je URL een zoekwoord bevat scoort de pagina op zoektermen die gerelateerd zijn aan dat zoekwoord.
    8. Gebruik een .nl domeinnaam extensie in Nederland
      Google biedt in de Nederlandse versie van Google het liefst websites met een .nl extensie aan. Al zien we steeds vaker .be websites verschijnen in onze zoekresultaten.
    9. Gebruik een .com domeinnaam extensie
      .com websites komen in het algemeen vaak voor in de zoekresultaten in verschillende landen. De .nl extensie domineert de Nederlandse zoekresultaten. Een website met een .nl extensie komt in Nederland hoger dan een .de of .fe website. Dit is omdat Google aan de extensie kan afleiden welke doelgroep geschikt is voor de website.
    10. Stel de taal in op Nederlands
      Om zeker te zijn dat jouw Nederlandse content aan Nederlanders wordt getoond, stel je taal in op het Nederlands.
    11. Neem je zoekwoorden op in je paginatitel
      Je paginatitel MOET je zoekwoord bevatten. Het liefst tussen de eerste drie woorden.
    12. Plaats de zoekwoorden in alle tussenkopjes (h1, h2, h3, h4, h5, h6)
      Wanneer je zoekwoord verschillende keren terug komt in je tussenkoppen laat je aan Google zien dat jouw artikel veel te vertellen heeft over het betreffende onderwerp. Google plaatst websites hoog wanneer ze veel waardevolle informatie bieden.
    13. Zorg dat alle pagina's bereikbaar zijn binnen maximaal drie kliks
      Je website moet een goede structuur bevatten. De pagina's die binnen één klik van de homepagina af liggen zijn belangrijk in de ogen van het grote Google. Zodra Google ziet dat jij op je homepagina verwijst naar Pagina A zal Google deze pagina hoger in de zoekresultaten opnemen. Pagina's die diep in de structuur liggen worden minder snel geïndexeerd en minder hoog weergegeven.
    14. Laat bezoekers reacties plaatsen
      Reacties zijn belangrijk door twee redenen. 1) Omdat veel reacties veel betrokkenheid betekent. 2) Omdat in een reactie het zoekwoord vaak wordt herhaald.
    15. Maak een Google Bedrijfspagina aan
      Zeer belangrijk: Je krijgt een apart gedeelte in Google (de rechterkant) plus je bewijst Google dat er een valide business achter de website zit.
    16. Plaats je contactgegevens duidelijk op je website
      Als je hoger wil komen in Google is het een must om je contactgegevens duidelijk weer te geven. Contactgegevens zorgen voor transparantie en vertrouwen. Google wil haar bezoekers enkel sturen naar website die zij vertrouwen.
    17. Zorg voor een geweldig UX (gebruikerservaring)
      Bezoekers komen terug als je content goed is en als je website er strak uit ziet. Ze beschouwen de website als een prettige omgeving.
    18. Doe elke maand een ON-PAGE SEO check
      Wanneer je website groeit pas je geregeld zaken aan. Een on-page SEO check zorgt dat de noodzakelijke punten blijven bestaan en je niet per ongeluk keldert in de zoekresultaten.
    19. Plaats MEER dan 5 interne links
      Interne links werken als lijm tussen verschillende pagina's op je website. Het versterkt de betreffende pagina én je website als geheeld. Als je van verschillende pagina's naar één en dezelfde pagina verwijst, zal Google weten dat jij deze pagina belangrijk vind. Om deze reden kan het zijn dat deze website ook hoger in Google verschijnt. Meer weten over interne links? Bekijk de intern linken strategie.
    20. Vul alle ALT-tags van afbeeldingen in
      ALT-tags geven meer informatie over de afbeelding op je pagina. Zijn deze relevant voor je content, dan verbetert het de algehele kwaliteit van je pagina.
    21. Gebruik een SSL certificaat
      Noodzakelijk: een beveiligde verbinding. Google houdt bezoekers weg van onbeveiligde websites. Dit doe je met een SSL certificaat. Dit is methode om het verkeer van en naar je website beter te beveiligen.
    22. Optimaliseer alle afbeeldingen (snelle laadtijd)
      Als je website traag is, verlaagt dit de kwaliteit van je website.
    23. Laat andere websites naar je linken
      Linkbuilding is belangrijk wanneer je jouw website hoger wil laten scoren in Google. Linkbuilding zorgt voor autoriteit. Backlinks vanaf externe websites laten zien dat ze je website waarderen. Google ziet backlinks als een stukje vertrouwen. Hoe meer backlinks je krijgt, hoe betrouwbaarder je volgens Google bent.
    24. Gebruik Schema.org meta tags
      Bij goed gebruik kun je in de Rich Results van Google komen. Deze rijke resultaten verhogen de CTR van je website omdat je wordt weergegeven op een bijzondere plek in de zoekresultaten.
    25. Verhoog de Click Through Rate
      Wanneer jouw website 5 keer vaker wordt aangeklikt dat de website boven jou, dan moet jouw titel pakkender, boeiender en vooral beter zijn. Google plaatst je in dit geval omhoog wat zorgt dat jouw website hoger in Google komt.
    26. Verzamel e-mailadressen van bezoekers
      Zo kunt je ze na het eerste bezoek een e-mail sturen met nieuwe artikelen. Je bouwt zo aan je relatie met je bezoekers.
    27. Bouw aan je eigen MERK
      Wanneer je genoeg bouwt aan de relatie met je bezoeker bouw je vanzelf een merk op. Bezoekers associëren jouw merk met de informatie die je levert. Help je ze keer op keer op weg, dan kloppen ze op ten duur bij juo aan zodra ze je nodig hebben.
    28. Focus op local SEO
      Hoe versla je de grootste website van Nederland? Door je doelgroep te verkleinen naar de mensen in jouw buurt. Google maakt local SEO steeds belangrijker.
    29. Geef ze alle informatie die ze nodig hebben (zodat ze niet terug naar Google gaan)
      Pogosticking is een fenomeen dat bezoekers je pagina verlaten en naar de website gaan die onder jou staat in de zoekresultaten. Voorkom dit door ze alles te geven waarnaar ze op zoek zijn. Hoe minder bezoekers pogosticken, des te hoger je website scoort in Google.
    30. Gebruik lijstjes in je content
      Ons brein verwerkt lijstjes enorm snel. Lijstjes lezen snel weg en bezoekers worden krijgen er binnen enkele seconden een voldaan gevoel van. Maak content toegankelijk met een Unordered List <UL> of Ordered List <OL>
    31. Stuur een sitemap.xml bestand naar Google (Search Console)
      Een sitemap is een blueprint voor Google. Met een sitemap ziet Google welke pagina's ze moeten bekijken en indexeren (opslaan in de zoekresultaten). Help Google waar je kunt en stuur elke maand een nieuwe sitemap op. Vooral als je meerdere nieuwe pagina's hebt die je snel hoger in Google wil laten scoren.
    32. Neem een FAQ pagina op
      Het beantwoordt vragen die bezoekers in het verleden hadden. Het beantwoordt direct toekomstige vragen wat de kwaliteit van je website enorm verhoogt. En je weet ondertussen dat Google van hoge kwaliteit website houdt.
    33. Optimaliseer je website voor VOICE SEARCH
      Voice Search zit enorm in de lift. Als je je website hoger wil krijgen in Google is het aan te raden je content aan te passen om stemgestuurde zoekopdrachten te voorzien van informatie. Mensen spreken hun bericht liever in, dan dat ze het uit typen. Zorg dat je teksten vragen beantwoorden als "Hoe vervang ik mijn autoband."
    34. Voorkom pop-ups, pop-overs en vervelende advertenties
      Pop ups zijn irritant en verlagen de kwaliteit van je website. Veel punten die de kwaliteit van je website dwarsbomen zorgen dat jouw website niet hoger in Google komt.

    Dit was het voor nu. Hopelijk hebben jullie iets geleerd. Vergeet niet mijn andere artikelen te lezen!

    Verder lezen:

    Meld je aan voor wekelijkse SEO-tips

    Elke week nieuwe SEO, Google Ads, marketing en website optimalisatie tips direct in je mailbox.