- Alles over SEO -

Wat is Clickthrough rate? En hoe heeft het invloed op SEO?

arrow_back_ios Terug naar vorige pagina

Clickthrough rate (CTR) is een term die gebruikt wordt om het percentage van het aantal kliks op een link of advertentie weer te geven. Het percentage wordt bepaald door de verhouding van het aantal klikken op de link tot het aantal weergave van de link.

Dus, als bijvoorbeeld 100 mensen een advertentie op een website hebben gezien en 10 van hen klikken op de advertentie, dan is de CTR 10%.

CTR is een belangrijke maatstaf voor de effectiviteit van advertenties en links op een website. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen geïnteresseerd zijn in de advertentie of de content achter de link. Adverteerders en marketeers gebruiken CTR vaak om te bepalen hoe succesvol hun campagnes zijn en om te zien welke advertenties het effectiefst zijn om hun doelgroep te bereiken.

Binnen SEO verwijzen we naar de CTR als we willen weten hoeveel procent van de Google gebruikers op een van onze links klikt. We CTR wordt hier berekend door het aantal kliks te delen door het aantal impressies in de zoekmachine.