- Alles over SEO -
Hoe krijg ik meer verkeer naar mijn website? (5 eenvoudige SEO-tactieken)
Hoe organisch verkeer laten groeien met 5 fundamentele SEO-tactieken
Het is gemakkelijk te doen verstrikt raken in SEO-tactieken terwijl je vergeet dat alles wat we doen - technische SEO, linkbuilding, contentmarketing - op vijf specifieke manieren impact heeft.
Als het verkeer naar je website verhoogt wordt, is dat vaak de schuld van een van deze factoren.
Als we beginnen met impact in gedachten, is het gemakkelijker om prioriteiten te stellen voor doelstellingen en tactieken.
Alles valt op zijn plaats.
Het doel van het begrijpen van deze vijf manieren waarop we organisch verkeer kunnen genereren, is om onze gedachten om te buigen van: "Welke SEO-tactieken moet ik toepassen?" tot: "Hoe kan ik meer verkeer genereren via een van deze vijf manieren?"
1. Rangschik hoger voor zoekwoorden die al in de ranglijst staan
Een van de gemakkelijkste en meest gebruikelijke manieren om meer SEO-verkeer te genereren is eenvoudig: rangschik beter voor de zoekwoorden waarop u al rangschikt.
We richten ons meestal op laaghangend fruit en zoekwoorden die op pagina twee staan, maar vergeten maar al te vaak om zoekwoordenduwen van positie # 4-10 naar de top 3 te.
SERP's volgen een machtswet, wat betekent dat de toppositie exponentieel waardevoller is dan de tweede.
Het rendement van het verplaatsen van een trefwoord van # 2 naar # 1 is hoger dan het verplaatsen van # 3 naar # 2, wat hoger is dan het verplaatsen van een trefwoord van # 4 naar # 3.
Hoe hoger je rangschikt, hoe meer bezoekers je krijgt.
Dit is geen nieuws, maar wordt vaak vergeten als het gaat om het investeren van middelen in SEO.
Meer verkeer komt met grotere verwachtingen.
Hoe hoger u wilt scoren, hoe meer vinkjes u moet aanvinken, uw inhoud moet van hogere waarde zijn voor gebruikers, uw merk moet gezaghebbend zijn en uw ervaring moet beter zijn.
Vereisten verschillen per zoekopdracht.
Om te begrijpen hoe we hoger kunnen scoren voor een zoekwoord of een set, moeten we onze inhoud en domein op meerdere dimensies vergelijken met de best beoordeelde resultaten.
Sites die schalen met voorraad, zoals sociale netwerken of e-commercesites, moeten kijken naar patronen van zoekopdrachten die op positie # 4-10 (of # 11-20) staan en kijken of ze een gemeenschappelijk nadeel hebben ten opzichte van de beste resultaten.
2. Rangschikking voor meer long-tail-zoekwoordenlong-tail
Inhoud die al goed scoort voor het primaire zoekwoord, kan ook worden gerangschikt voor meer en -zoekwoorden om meer verkeer te genereren.
Extra trefwoorden waarvoor inhoud wordt gerangschikt, kunnen gerelateerd zijn aan de hoofdzoekopdracht, variaties of gewoon langer en specifieker.
Gewoonlijk kan een verhoging van de ranking van zoekwoorden verschillende redenen hebben:
- De inhoud kreeg meer backlinks.
- De inhoud is uitgebreid.
- De inhoud is bijgewerkt / vernieuwd.
In elk van de drie gevallen geeft de wijziging voor Google aan dat de inhoud relevant of gezaghebbend is voor meer zoekopdrachten.
3. Positie voor nieuwe zoekwoorden.
Meestal richten we ons op het genereren van organisch verkeer, terwijl we de andere vier vergeten.
Hoewel het rangschikken voor netto nieuwe zoekwoorden misschien wel de meest effectieve aanjager van organisch verkeer is, kost het ook de meeste moeite.
U kunt op verschillende manieren nieuwe zoekwoorden vinden:
- Identificeer hiaten in zoekwoorden met concurrenten.
- Zoek naar zoekwoorden die verband houden met de zoekwoorden waarvoor u al in de ranglijst staat.
- Denk aan onderwerpen / trefwoorden die u nog niet behandelt.
- Krijg suggesties van tools.
Headline: C3: The SEO & Content Marketing Conference.
Bezoek ons op C3 Virtual op 20-21 april voor strategische workshops, leiderschapssessies en branchepanelen - waar u ook bent. Registreer nu.
Houd er rekening mee dat het Google doorgaans wat tijd kost om het echt te begrijpen bij het lanceren van nieuwe inhoud.
Nieuwe inhoud heeft een "opstarttijd" om zijn volledige potentieel te ontplooien, waarbij Google deze beoordeelt en hoger rangschikt of voor meer zoekwoorden.
Die opstarttijd is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het linkprofiel of de kwaliteit van de inhoud.
4. Verhoog uw CTR
Geweldige SEO trekt de aandacht van zoekers en voldoet aan de verwachtingen wanneer gebruikers doorklikken.
Als zodanig is het verbeteren van uw CTR een optie met weinig inspanning en een hoog rendement om meer organisch verkeer te genereren.
We hebben drie basisopties om meer aandacht te trekken:
- Rich snippets.
- Titeloptimalisatie.
- Beschrijving optimalisatie.
Google toont een breed scala aan rich snippets in zijn zoekgalerij: sitekoppelingen, veelgestelde vragen, fragmenten met sterbeoordelingen en meer.
Niet elke rich snippet heeft een significant effect en kan soms zelfs negatief zijn.
Daarom is testen hier de naam van het spel!
Niet elke site kan het volledige scala aan rich snippets gebruiken. Rich snippets voor recensies zijn bijvoorbeeld meestal gereserveerd voor sites met recepten, recensies en e-commerce.
Elke site kan echter op zoek gaan naar bepaalde rich snippets en elke site kan titels en beschrijvingen optimaliseren.
Vooral titels hebben invloed op meerdere dimensies; ze trekken veel aandacht in de SERP's en hebben een hoge impact op relevantie en ranglijsten.
De doorklik voor een zoekopdracht hangt af van welke andere SERP-functies Google laat zien.
5. Rang in SERP-functies
Het landschap van Google Zoeken is veranderd in een verbeterde ervaring die erop gericht is om vragen rechtstreeks te beantwoorden of gebruikers naar de juiste plaats te leiden na 10 blauwe links.
Websites krijgen nog steeds veel verkeer van Google, maar ze concurreren tegelijkertijd.
We kunnen het uiterlijk in dergelijke augmentaties of SERP-functies tot op zekere hoogte beheersen. De meest voor de hand liggende mogelijkheid zijn Featured Snippets, die de nieuwe nummer 1 plek zijn geworden.
Maar er is meer.
Andere onbetaalde kansen waarop u invloed kunt uitoefenen, zijn onder meer:
- Afbeeldingscarrousel.
- PPA-dozen.
- FAQ-fragmenten.
- Lokale pakketten.
- Topverhalen en diepgaande artikelen.
Google's groeiende gebruik van SERP-functies zet gebruikers ertoe aan om zoekresultaten te scannen in een "flipperkast" -patroon in plaats van het klassieke F-patroon.
Doorklikpercentages variëren en veranderen, afhankelijk van wat en hoeveel SERP-functies Google toont voor een zoekopdracht.
Die impact wordt versterkt op mobiele apparaten.
Conclusie: kansen> Tactiek
Als SEO-professionals moeten we stoppen met zoeken naar de impact van tactieken en op zoek gaan naar de impact van kansen.
De vijf fundamentele manieren om organisch verkeer te stimuleren, zijn uitstekende uitgangspunten voor het bepalen van kansen, waardoor het gemakkelijker wordt om middelen te krijgen omdat er wordt geïnvesteerd in potentiële opbrengsten, niet in tactieken.
Elk van de vijf manieren heeft een andere verhouding tussen inspanning en rendement.
Als u op zoek bent naar snelle overwinningen die u kunt rijden zonder op iemand anders te vertrouwen, zijn CTR-verbeteringen de beste keuze.
Als u op zoek bent naar de grootst mogelijke impact, ga dan voor netto nieuwe inhoud.
Let wel, niet altijd wordt verandering gedreven door wat we doen.
Naarmate het web groeit en evolueert, indexeert Google voortdurend nieuwe inhoud en weegt deze af tegen wat al in de ranglijst staat.
Google verbetert zijn begrip met nieuwe doorbraken in Natural Language Processing (NLP) en Natural Language Understanding (NLU).
Google's definitie van kwaliteit is niet statisch.
Sommige algoritmewijzigingen kunnen meer organisch verkeer naar inhoud leiden die niet is veranderd, simpelweg omdat het begrip van Google is verbeterd.