1. Home
  2. keyboard_arrow_right
  3. hoger in google ranken

Hoe Google SERP verbeteren met je website?

27 maart 2022

Wil je hoger ranken in Google?

In dit bericht lees je PRECIES hoe je een hogere positie in Google kunt behalen.

In feite is dit hetzelfde proces als ik heb doorgemaakt om bovenaan in Google te komen.

en 'tools voor het bouwen van links':

dus als je in 2021 hoger wilt scoren in Google, zul je deze nieuwe gids geweldig vinden .

Stap 1: verbeter uw on-site SEO

Hier is de waarheid:

on-page SEO is een van de SNELSTE manieren om uw Google-ranglijst te verbeteren.

Dat komt omdat u uw pagina in ongeveer 2 minuten kunt optimaliseren. En begin binnen enkele dagen een boost in de ranglijst te zien.

De vraag is:

HOE optimaliseert u uw site rond uw doelzoekwoorden?

Ik heb een video gepubliceerd waarin vrijwel alles wordt beschreven wat u moet weten over optimalisatie op de pagina.

Maar als u liever leest, zijn hier de belangrijkste tactieken op de pagina die u nu kunt implementeren.

eerstvoorZorg er dat uw zoekwoord is in de richting van het begin van je title tag.

Hier is een voorbeeld:

Waarom is dit belangrijk?

Google legt iets meer nadruk op termen die vroeg in uw title-tag verschijnen. En ze leggen minder nadruk op zoekwoorden die later verschijnen.

Mijn doelzoekwoord op deze pagina is bijvoorbeeld "SEO-copywriting":

zoals u kunt zien, begint mijn title-tag met dat trefwoord.

Ten tweede, maak uw inhoud TEN MINSTE 1800 woorden.

Uit onze analyse van de belangrijkste rangschikkingsfactoren van Google bleek dat langere inhoud = hogere ranglijsten.

En ik kan je uit ervaring vertellen dat langere inhoud de neiging heeft om het beste te scoren in zoekmachines.

Een zoekwoord waarvoor we op nummer 1 staan, is bijvoorbeeld: "Mobiele SEO". En dit is een ECHT competitief sleutelwoord.

Ik concurreer met gigantische autoriteitssites zoals Moz, Yoast... zelfs Google!

Daarom heb ik ervoor gezorgd dat mijn pagina ALLES besloeg wat iemand maar zou willen weten over het optimaliseren van zijn site voor mobiele apparaten.

In feite is mijn inhoud 4330 woorden in totaal.

Het is duidelijk dat er momenten zijn waarop lange inhoud geen zin heeft (zoals voor een categoriepagina voor e-commerce). Maar als je kan lange inhoudpublicerenje moet lange inhoud te publiceren.

slotteVoeg tenuw zoekwoord 2-3x toe aan uw pagina.

Dit gaat niet over hetvan vullenzoekwoorden of iets dergelijks.

In plaats daarvan, wanneer u relevante termen aan uw pagina toevoegt, zegt u Google:

"Deze pagina gaat over deze zoekopdracht!".

Dat kan je helpen om een mooie boost in je ranking te krijgen.

Zo wilde ik onlangs mijn positie voor het zoekwoord "squeeze-pagina" verbeteren.

Dus ik heb die term een paar keer op mijn pagina gestrooid waar het logisch was.

Gemakkelijk.

Dat leidt ons naar onze tweede stap…

Stap 2: Voeg LSI-trefwoorden toe aan uw pagina

LSI-trefwoorden zijn een geavanceerde SEO-tactiek op de pagina.

En ze werken nu GEWELDIG.

Dus: wat zijn in hemelsnaam LSI-sleutelwoorden?

Het zijn woorden en zinnen die verband houden met het onderwerp van uw pagina.

Hier zijn bijvoorbeeld enkele LSI-trefwoorden voor het trefwoord "Cold Brew Coffee".

Deze LSI-trefwoorden bevestigen voor Google dat uw inhoud daadwerkelijk over dat onderwerp gaat.

En het blijkt dat het behandelen van een heel onderwerp op een enkele pagina de SLEUTEL is voor het rangschikken op de eerste pagina van Google.

Hoe vindt en gebruikt u LSI-trefwoorden op uw site?

Ik raad aan om een gratis SEO-tool genaamd LSIGraph te bekijken.

Het enige dat u hoeft te doen, is uw hoofdzoekwoord in de tool plaatsen ...

... en het spuugt een handvol LSI-sleutelwoorden uit die u aan uw pagina kunt toevoegen.

Leuk.

Stap 3: Houd uw technische SEO in de gaten

Voor 90% van de websites die er zijn, is technische SEO GEEN probleem.

Dat gezegd hebbende:

hoewel ze zeldzaam zijn, kunnen technische SEO-problemen de SEO van uw site echt schaden.

Ze zijn dus de moeite waard om op te letten.

Hier zijn in het bijzonder drie dingen om in de gaten te houden:

Het eerste dat ik aanbeveel, is om te controleren of uw site 100% geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten.

Het is 2021. Dus dit is waarschijnlijk geen probleem voor jou.

Maar het kan nooit kwaad om te controleren.

Gelukkig is het controleren van devan uw site mobiele optimalisatie een makkie.

Het enige dat u hoeft te doen, is een URL van uw website inpluggen de mobielvriendelijke testtool van Google.

Als je alles groen ziet, ben je klaar.

Zo niet, dan wilt u dat zo snel mogelijk oplossen.

Ik raad ook aan om te kijken hoe snel uw site wordt geladen.

Het is geen geheim dat de gemiddelde laadtijd van een site een Google-rangschikkingsfactor is.

In mijn ervaring is Page Speed geen super duper belangrijke rankingfactor. Maar het maakt wel een verschil.

Dus ga je gang en laat je site doorzoals sitesnelheidstoolsWebPageTest.org lopen.

Het is gratis en geeft je een waslijst met manieren waarop je dingen kunt versnellen.

Ga vervolgens naar de Search Console.

En ga naar “Index” → “Dekking” in de zijbalk.

Als Google problemen heeft met het indexeren van uw site, laten ze u dit hier weten.

Zoals u kunt zien, heb ik 1 foutmelding "Geldig met waarschuwingen".

Dat zijn geen buistelevisie. Maar ze zijn de moeite waard om te repareren.

Maar als je veel rode "fouten" ziet, raad ik je aan om er meteen naar te kijken.

Ten slotte, als uw site op WordPress draait, raad ik aan om de Yoast SEO-plug-in te gebruiken.

Zal deze plug-in uw ranglijst op magische wijze verbeteren?

Nee.

Maar het kan helpen om uw WordPress-site kant-en-klaar SEO-vriendelijk te maken.

Stap 4: Stem uw inhoud af op de zoekintentie

"Zoekintentie" is het nieuwe modewoord in de wereld van SEO.

En niet voor niets.

Voor een groot deel dankzij RankBrainkan Google nu achterhalen of uw site geschikt is voor een specifiek zoekwoord.

Met andere woorden, Google let op hoe mensen omgaan met uw website.

En als mensen over het algemeen via uw pagina krijgen wat ze zoeken, kunt u verwachten dat uw rangschikking zal verbeteren.

Als dit niet het geval is, zal Google uw site een paar plaatsen laten vallen.

De sleutel in deze stap is ervoor te zorgen dat uw pagina een zoeker PRECIES geeft wat ze zoeken.

Laat me uitleggen hoe dit werkt met een realistisch voorbeeld.

Een paar jaar geleden wilde ik rangschikken op het zoekwoord "Conversion Rate Optimization".

Dus hebben we WEKEN gewerkt aan deze gigantische lijst van CRO-technieken.

In eerste instantie deed de inhoud het erg goed. Het kreeg elke maand een behoorlijke hoeveelheid zoekmachineverkeer.

Maar na verloop van tijd kwam Google erachter dat mensen die op zoek waren naar "Conversion Rate Optimization" geen gigantische lijst met technieken wilden.

En, zoals u kunt zien aan de hand van deze Google Analytics-schermafbeelding, nam het organische verkeer naar die pagina langzaam af.

Dus na een tijdje besloot ik erachter te komen wat de zoekintentie voor "Conversion Rate Optimization" eigenlijk was.

Eerst dacht ik na over waarnaar iemand die die zin in Google typt, zoekt.

En ik realiseerde me dat ze waarschijnlijk inhoud willen die het volgende omvat:

  • Een definitie van wat CRO eigenlijk is
  • Een beschrijving van hoe CRO werkt
  • Voorbeelden van CRO in actie
  • Tips om aan de slag te gaan

Ten tweede keek ik naar wat er al op de eerste pagina stond.

En ik merkte al snel dat vrijwel elk resultaat op de eerste paginabevatte alle dingendie mijn inhoud ontbrak.

(Meestal in de vorm van een gigantische beginnershandleiding.)

Dus heb ik mijn inhoud helemaal opnieuw bewerkt.

Ik heb die lijst met technieken omgezet in Conversion Rate Optimization: The Definitive Guide.

Nu mijn pagina overeenkomt met de zoekintentie, krijgt deze nu 214% meer organisch verkeer dan voorheen.

Waar het op neerkomt? Als u uw Google-positie wilt verbeteren, moet uw pagina GEWELDIG passen bij datgene waarnaar iemand op zoek is.

Als u dat doet, WILT Google uw site aan meer mensen laten zien. Daarom is Google geven wat het wil, de basis van elke goede SEO-strategie.

Stap # 5: verlaag uw bouncepercentage

Onze volgende stap is het verbeteren van hetvan uw site bouncepercentage.

Waarom maakt dit uit?

Google houdt er niet van om mensen op een site te zien landen ... en snel terug te springen naar de zoekresultaten.

Dit is voor Google een duidelijk teken dat mensen niet tevreden zijn. En als gebruikers niet tevreden zijn, kunt u uw ranglijst vaarwel zeggen.

Onnodig te zeggen dat het uitlijnen van uw inhoud met Zoekintentie een GEWELDIGE manier is om uw bouncepercentage te verbeteren.

Je geeft tenslotte een zoeker wat hij zoekt. Waarom zouden ze stuiteren?

Naast de zoekintentie zijn er een handvol eenvoudige dingen die u kunt doen om het bouncepercentage van uw site te verbeteren.

Ten eerste raad ik aan om naar het gedeelte "van uw site te kijkenBoven de vouw".

Dit is het eerste dat mensen zien als ze op uw site terechtkomen.

En in mijn ervaring besluiten mensen om te stuiteren of niet grotendeels te stuiteren op wat ze hier zien.

Het eerste dat u kunt doen om uw gebied boven de vouw te verbeteren, is door uw inhoud naar de top te duwen. Op die manier kunnen Google-zoekers gemakkelijk vinden wat ze zoeken.

U kunt bijvoorbeeld zien dat mijn inhoud hier helemaal bovenaan mijn pagina staat.

U wilt ook uw pagina structureren, zodat mensen gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken.

Het is je misschien opgevallen dat ik bovenaan deze pagina een kleine inhoudsopgave heb toegevoegd.

Op die manier kunnen mensen direct naar de stap springen waarin ze het meest geïnteresseerd zijn.

Voeg ten slotte visuals, video's, grafieken, screenshots, selfies… of welke vorm van visuele inhoud dan ook toe aan je pagina.

Dit maakt uw inhoud aantrekkelijker en gemakkelijker te begrijpen. Beide kunnen uw bouncepercentage VEEL verlagen.

Ik voeg bijvoorbeeld tientallen visuals toe aan elk bericht.

En dit helpt mijn bouncepercentage super laag te houden.

Stap # 6: Vind even trefwoorden om te targeten

Op dit punt zou u moeten beginnen met het zien van uw site hoger in Google.

Nu is het tijd om nog MEER bezoekers naar uw site te halen.

En de gemakkelijkste manier om dat te doen?

Optimaliseer uw pagina rond verschillende trefwoorden.

Hier is het exacte proces.

Ga eerst naar het rapport 'Prestaties in zoekresultaten' van Google Search Console.

Blader vervolgens door de zoekopdrachten waarvoor u rangschikt.

U herkent de meeste hiervan waarschijnlijk omdat u uw webpagina's al op basis van deze exacte zoekwoorden heeft geoptimaliseerd.

Maar zo nu en dan kom je een zoekwoord tegen waarvoor je niet optimaliseert.

En als je per ongeluk voor die term rangschikt, stel je dan voor hoe gemakkelijk het zal zijn om te rangschikken als je echt PROBEERT om ervoor te rangschikken.

Ik krijg bijvoorbeeld een klein beetje verkeer van mensen die zoeken naar "voorbeeld van een YouTube-videobeschrijving".

Maar ik heb geen pagina die is geoptimaliseerd rond dat exacte zoekwoord.

In plaats daarvan vinden mensen die naar dat trefwoord zoeken deze pagina op mijn site.

Deze pagina BEVAT een voorbeeld van een videobeschrijving.

Maar het is niet echt geoptimaliseerd rond die term.

Dus ik zou terug willen naar die pagina en die exacte zin een paar keer willen toevoegen. En breid het voorbeeld een beetje uit.

Ik zou ook een volledig nieuwe pagina kunnen maken die is geoptimaliseerd rond dat zoekwoord.

Hoe dan ook werkt.

Spoel en herhaal dit proces een paar keer.

Stap # 7: Publiceer waanzinnig hoogwaardige inhoud

U hebt waarschijnlijk gehoord dat u om in Google te scoren "inhoud van hoge kwaliteit moet publiceren".

En hoewel dit waar is, is het ook super moeilijk om actie te ondernemen.

(Wat betekent tenslotte "inhoud van hoge kwaliteit" eigenlijk?)

Dus ja, je wilt WEL geweldige dingen op je site publiceren.

Maar het moet het soort inhoud van hoge kwaliteit zijn dat mensen delen op sociale media ... en waarnaar ze linken.

Dat komt omdat, zoals je misschien al weet, het algoritme van Google grotendeels gebaseerd is op backlinks.

Hoe meer backlinks uw site heeft, hoe hoger u scoort.

En de beste manierte om backlinks naar uw sitebouwen?

Publiceer inhoud waarnaar mensen daadwerkelijk zullen linken.

(Ook bekend als "link aas".)

Hier zijn een paar manieren om de kans te vergroten dat mensen naar uw inhoud linken.

Word een gegevensbron

Met andere woorden:

publiceer iets dat andere mensen kunnen citeren in hun bloginhoud.

In 2019 werkten we bijvoorbeeld samen met Pitchbox voormailbereik dit enorme onderzoek naar e-.

Dit bericht zat vol met gegevens, statistieken en cijfers. Dat is het soort dingen waar bloggers en journalisten graag naar linken.

Een van onze bevindingen was bijvoorbeeld dat minder dan 10% van alle outreach-e-mails een reactie ontvangt.

En bloggers en journalisten begonnen die stat al snel aan te halen als bewijs dat de meeste outreach mislukt.

Focus op lange inhoud

Ik heb het een beetje gehad over langere inhoud in stap # 1.

Welnu, het blijkt dat langere inhoud OOK geweldig is om links te krijgen.

Hoewel er geen 'perfect' aantal woorden is voor blogposts, doet inhoud van meer dan 3.000 woorden het vaak het beste als het gaat om hetvan bouwenlinks.

Publiceer visuele inhoud

Ik heb het over zaken als:

  • Infographics
  • Kaarten
  • Grafieken
  • Stroomdiagrammen
  • Video's

Visuele inhoud is GEWELDIG om links te krijgen.

Een tijdje geleden publiceerden we deze infographic bijvoorbeeld op onze blog.

Ja, we moesten veel e-mail bereiken om het bekend te maken.

Maar toen we deze infographic voor de juiste mensen kregen, wilden ze hem graag insluiten op hun blog.

Stap # 8: Bouw backlinks naar uw site Het

publiceren van geweldige inhoud is geweldig en zo.

Maar om uw inhoud links te laten krijgen , moeten mensen deze ook echt zien.

Met andere woorden:

je kunt niet zomaar een "publiceer en bid" -benadering volgen voor contentmarketing en HOOP dat mensen naar je linken.

Dat komt omdat je inhoud een druppel is in een oceaan van blogposts, video's, Instagram-verhalen en Facebook-posts die elke dag verschijnen.

WordPress meldt zelfs dat er elke maand 70 miljoen nieuwe berichten verschijnen.

De afhaalmogelijkheid hier is dat, als u wilt dat mensen naar uw site linken, u uw inhoud actief moet promoten.

Deze video laat je de 9 strategieën voor het bouwen van links zien die op dit moment het beste voor mij werken.

Dat gezegd hebbende:

je hoeft deze waarschijnlijk niet alle 9 te gebruiken om links te bouwen.

In plaats daarvan raad ik aan om je te concentreren op deze 3 technieken:

Links ophalen via dode links

Dit staat ook bekend als "Broken Link Building".

Om deze strategie te gebruiken, installeert u eerst de CheckMyLinks Chrome-extensie.

Scan vervolgens een pagina die u vindt op een dode link.

Als je er een vindt, e-mail dan de persoon die de pagina beheert (meestal de auteur van de inhoud of de webmaster van de website) een gepersonaliseerde versie van dit e-mailscript:

Hallo [First Name],

ik heb een verbroken link op je pagina gevonden: [title].

Het is de link naar [website]. Het geeft me een 404-fout.

Ook heb ik onlangs een bericht over [onderwerp] gepubliceerd. Het zou een mooie vervanging kunnen zijn voor de dode link.

Hoop dat dat helpt!

Gastposting

Gastposting is een HEEL controversieel onderwerp in de wereld van SEO.

En niet voor niets.

Het posten van gasten kan absoluut spam zijn.

In feite, Google stelt specifiek dat grootschalige campagnes die gebruik “keyword-rich” anchor text links zijn een no-no.

Dus zolang u niet a) ervoor zorgt dat gasten uw # 1 linkbuildingstrategie posten en b) trefwoordrijke ankertekst in uw backlinks gebruikt, bent u klaar.

Hier is bijvoorbeeld eendie ik op deheb gepubliceerd gastpostSEMRush- blog.

Dit werd gepubliceerd op een andere site in mijn niche (zoekmachineoptimalisatie). Dus een groot vinkje daar.

En het was een van de twee gastberichten die ik die maand publiceerde. Dat is verre van "grootschalige" gastblogging.

Ook bevatte mijn link terug naar mijn site geen trefwoorden.

Dus al met al zou deze gastpost in de ogen van Google als A-OK worden beschouwd.

Bronpagina's

Bronpagina's zijn GEWELDIG voor het maken van links.

Dat komt omdat bronpagina's pagina's zijn die iemand heeft gemaakt om te linken naar de beste dingen over een bepaald onderwerp.

Ik heb bijvoorbeeld een bronpagina die is ontworpen om mensen te helpen snel SEO te leren.

En deze pagina bevat links naar nuttige inhoud over zoekwoordonderzoek, inhoud en meer.

Dus als je een uitstekende bron over SEO had, zou ik kunnen overwegen om deze aan die pagina toe te voegen.

Stap # 9: Volg en controleer uw resultaten

Dus op dit punt zou u moeten beginnen te zien dat uw site hoger scoort op Google dan voorheen.

Wat geweldig is.

Maar hoe weet u of die ranglijsten iets voor u doen?

Ook:

hoe houdt u uw SEO-resultaten in de gaten zonder uw ranglijst elk uur handmatig te controleren?

Dat is waar deze stap over gaat. In deze stap laat ik u zien hoe u uw resultaten als een professional kunt bijhouden.

DeGoogle Analytics "Organic Traffic"

ranglijsten vanzijn geweldig en allemaal. Maar als het gaat om het meten van de resultaten van SEO-marketing, gaat er NIETS boven organisch verkeer.

(Met andere woorden, verkeer dat rechtstreeks van zoekmachines komt.)

Dat komt vooral omdat ranglijsten bedrieglijk kunnen zijn.

Uit een branchestudie door Ahrefs bleek zelfs dat de nummer 1 in Google niet alles is waar het om draait.

Ze ontdekten dat de toppagina in Google niet altijd het meeste verkeer genereert.

Hoe is dit mogelijk?

Ten eerste, organische CTR.

Ik zal daar VEEL meer over praten in de volgende stap.

Maar als een snel overzicht: het # 2-resultaat in Google krijgt soms meer klikken dan het # 1-resultaat.

En als u uw organische klikfrequentie kunt verdubbelen, heeft u gewoon uw verkeer van dat zoekwoord verdubbeld.

Ten tweede kan een enkele pagina worden gerangschikt voor DUIZENDEN verschillende zoekwoorden.

Stel dat u op nummer 1 staat voor zoekwoord A. En uw concurrent op nummer 2 voor diezelfde term.

Maar uw concurrent staat op nummer 1 voor de zoekwoorden B, C en D.

Omdat ze op meer zoekwoorden staan, zullen ze waarschijnlijk meer Google-verkeer ontvangen dan u.

Kortom: het bijhouden van uw Google-ranglijst heeft zijn plaats. Maar de gouden standaard voor SEO-tracking is organisch verkeer.

Google Search Console "Vertoningen" en "Klikken"

Dit is een mooie aanvulling op het organische verkeersrapport van Google Analytics waar we het zojuist over hadden.

Dit rapport in de Search Console laat u in feite zien hoeveel mensen uw site ZAGGEN. En hoeveel van die mensen hebben op uw site geklikt.

Zoals je zou verwachten, hoe meer mensen je site van Google zien en erop klikken, hoe beter.

Leads en Sales

Met andere woorden: draagt deze toestroom van verkeer daadwerkelijk bij aan de bottom line?

Dit is een vraag die mensen verdoezelen. Maar als u een enorme ROI uit SEO wilt halen, moet u weten of al deze nieuwe bezoekers klanten worden.

Er zijn een miljoen en één manieren om dit bij te houden. Maar mijn favoriet is de functie Doelen in Google Analytics.

Dat is in feite wat we hier gebruiken om te zien welke pagina's de meeste e-mailabonnees voor ons genereren.

Bonusstap 1: verhoog uw klikfrequentie

Het is geen geheim dat Google de klikfrequentie in hun algoritme gebruikt.

In feite hebben verschillende onderzoeken (zoals deze) een verband gevonden tussen "Verwachte CTR" en Google-ranglijsten.

Anders gezegd: hoe

hoger uw organische CTR, hoe hoger u over het algemeen scoort.

Dat komt omdat een hoge CTR Google vertelt dat jouw pagina is waarnaar zoekers op zoek zijn.

En ze zullen de positie van uw pagina verbeteren, zodat mensen ze gemakkelijker kunnen vinden.

Hier zijn een paar eenvoudige manieren waarop u meer klikken kunt krijgen:

  • Gebruik emotionele titeltags: met andere woorden, titels die opvallen. Hier is een voorbeeld:
  • gebruik korte, beschrijvende URL's: deze zijn goed voor SEO in het algemeen. Maar ze helpen Google-zoekopdrachten ook om uw pagina te zien als een goede match voor hun zoekopdracht.
  • Rich snippets: Rich Snippets (zoals sterren) helpen uw site echt op te vallen in de SERP's.
  • Boeiende: metabeschrijvingenuw metabeschrijving moet uw pagina 'verkopen'.

Bonusstap 2: gebruik interne links

Wilt u een gemakkelijke manier om uw Google-ranglijst te verbeteren?

Gebruik interne links.

Met andere woorden:

link VAN de ene pagina op uw site NAAR een andere pagina op uw site.

En in tegenstelling tot backlinks, kunt u exact overeenkomende ankertekst gebruiken in uw interne links.

Ik sta momenteel bijvoorbeeld laag op de eerste pagina voor de term 'Google Search Console'.

En als je bedenkt hoeveel mensen elke maand naar dit zoekwoord zoeken, kan zelfs een plaats naar boven een groot verschil voor me maken.

Dus om de kans dat deze pagina scoort te vergroten, voeg ik een interne link naar die pagina toe telkens als ik de Google Search Console noem.

Spoel en herhaal voor al uw pagina's met hoge prioriteit.

Conclusie

Dus ik hoop dat je genoten hebt van mijn stapsgewijze handleiding om hoger te scoren in Google.

Nu zou ik graag willen horen wat je te zeggen hebt:

welke techniek uit deze gids ga je als eerste proberen?

Gaat u intern linken?

Of misschien wilt u uw organische CTR verbeteren.

Laat het me hoe dan ook weten door hieronder een reactie achter te laten.

Wil je hoger in Google komen?

Linktopics laat zien hoe je je website eenvoudig hoger in Google krijgt en meer verkeer naar je website krijgt.