1. Home
  2. keyboard_arrow_right
  3. google news vindbaar maken

Je website in Google Nieuws vindbaar maken

28 februari 2023

Wilt je weten hoe je jouw nieuwswaardige website in Google Nieuws kunt laten opnemen? Lees hier de best practices en tips waarmee je in no-time in Google nieuws verschijnt.

  1. Wat is Google Nieuws?
  2. Waarom willen websites toegang krijgen tot Google Nieuws?
  3. Kennismaken met
  4. Google Nieuws Tips en advies voor Google Nieuws
  5. Laat je opnemen in Google Nieuws: een samenvatting

Terwijl Google blijft domineren op het gebied van marktaandeel in zoekmachines, zoeken website-eigenaren voortdurend nieuwe manieren om van daaruit verkeer naar hun eigen sites te leiden.

Vermeld worden in Google Nieuws is een fantastische manier om meer aandacht te krijgen voor uw inhoud, dankzij de verhoogde zichtbaarheid die Google topverhalen geeft.

In het verleden waren er verschillende stappen om in aanmerking te komen voor vermelding in Google Nieuws.

Eind 2019 heeft Google echter zijn beleid gewijzigd en de vereiste om uw site in te dienen, verwijderd.

In plaats daarvan, Google zegt:

“Uitgevers worden automatisch in aanmerking voor Hoogste verhalen of op het tabblad Nieuws van Search. Ze hoeven alleen maar hoogwaardige inhoud te produceren en te voldoen aan het inhoudsbeleid van Google Nieuws. "

Toch zijn praktische tips en advies over geschiktheid voor Google Nieuws uit het verleden nog steeds van kracht.

Dus, hoe kunt je ervoor zorgen dat de inhoud van je website wordt weergegeven in het gedeelte Topverhalen van de Google News?

Als je wil weten hoe je jouw artikelen in Google Nieuws kunt krijgen, is dit bericht iets voor jou.

Wat is Google Nieuws?

Google Nieuws is een door de computer gegenereerde verticale zoekmachine die nieuwsverhalen en koppen uit duizenden informatiebronnen over de hele wereld verzamelt en verzamelt.

Google geeft ze vervolgens weer op basis van verschillende factoren, waaronder gebruikersvoorkeuren en interesses, relevantie, recentheid van inhoud en autoriteit.

Hoewel gebruikers rechtstreeks toegang hebben tot Google Nieuws door naargaan, https://news.google.com/ teplaatstGoogle ook prominent nieuwsartikelen op hun belangrijkste pagina's met zoekresultaten.

Hier is een voorbeeld van hoe het startscherm van Google Nieuws eruitziet (de standaardweergave is Topverhalen en wordt bepaald op basis van locatie en gebruikersvoorkeuren):

Let op de functies, waaronder:

  • Zoekbalkfunctionaliteit (typisch gebruik door zoekmachines).
  • Filteren (regio en nieuwstype, dwz modern, klassiek, koppen of compact).
  • Zijnavigatie (functie voor snelle filtering van onderwerpen).
  • Weer-app.
  • Locatie en op voorkeur gebaseerde informatiewidget (toont lokaal nieuws op basis van voorkeuren en locatiegegevens).
  • Keuzes van de redactie.
  • Topverhalen (regioset en wereldwijd).
  • Voorgesteld (op voorkeuren gebaseerde gegevens)
  • Industrie.

Waarom willen websites toegang krijgen tot Google Nieuws?

Het voor de hand liggende antwoord hierop vanuit een holistisch oogpunt is het vergroten van het bereik, de zichtbaarheid en het verkeer van het merk / expert / service (waarvan sommige uiteindelijk zullen leiden tot meer verkoop en eindresultaten).

Realistisch gezien is het antwoord echter complexer.

Meer dan 60% van de mensen vertrouwt Google Nieuws boven andere nieuwsuitzendingen.

Dit niveau van vertrouwen, in combinatie met de hierboven genoemde gewenste resultaten, opent een bredere bedrijfswaarde buiten de traditionele zoekstatistieken van vertoningen, verkeer en inkomsten.

Vertrouwen kan een belangrijke online onderscheidende factor zijn tussen merken en websites, en kan het gebruikersgedrag beïnvloeden in zowel pre-click (advertentie) als post-click (website) stadia.

Voor veel bedrijven is opname in Google Nieuws een andere manier om meer uit huidige en toekomstige inhoud te halen.

Als je veel tijd, geld en middelen in je website investeert, moet je die investering hard voor je laten werken als tegenprestatie.

Kennismaken met Google Nieuws

Net als bij alle zoekresultaten van Google, kunt u door het volgen van richtlijnen en praktische tips ervoor zorgen dat uw inhoud wordt opgenomen en hoog scoort in Google Nieuws.

In de volgende secties concentreren we ons op de kernrichtlijnen die u moet volgen om de kans op succes binnen Google Nieuws te vergroten.

Algemene richtlijnen

Inhoudstypen

Zoals je je wellicht kunt voorstellen, moet de inhoud op het juiste moment, relevant en van belang zijn voor het Google Nieuws-publiek.

Vaak vallen specifieke pagina's niet binnen deze richtlijnen en worden ze niet als nieuws geclassificeerd. Denk bijvoorbeeld aan vacatures of alleen informatie, zoals het weer of aandelenkoersen.

Originaliteit en leesbaarheid

De content op je website moet nauwkeurig en origineel zijn.

Als je site een combinatie van zelf gegenereerde en AI gegenereerde content bevat, moet je dit duidelijk onderscheiden. Anders komt er niets van in (of blijft het in) Google Nieuws.

De inhoud moet ook goed geschreven zijn en mag geen overmatige afleidingen bevatten, zoals advertenties, video's, enzovoort.

Expertise en vertrouwen

Inhoud die toonaangevende expertise weerspiegelt, heeft een grotere kans om in Google Nieuws terecht te komen.

Deze inhoud moet een duidelijke mening bieden, gebaseerd op expertise en ervaring binnen het vakgebied.

Het moet ook worden ondersteund door vertrouwenssignalen, waaronder een fysiek adres, ondersteunend auteurschap en telefoonnummers.

Zie devoor meer informatie volledige lijst met algemene richtlijnen van Google Nieuws.

Technische richtlijnen

Google gebruikt op algoritmen gebaseerde verwerking wanneer het artikelen ontdekt en crawlt voor opname in Google Nieuws, en er zijn een aantal technische factoren waaraan moet worden voldaan.

Veel hiervan zijn traditionele SEO-rangschikkingsfactoren en andere hebben specifiek betrekking op Google Nieuws.

Zorg voor het volgende:

  • URL's en ankerlinks zijn beschrijvend voor de inhoud, uniek en permanent.
  • Inhoud wordt alleen in HTML-indeling geleverd. Pdf's, JavaScript en andere inhoudstypen kunnen niet worden gecrawld of weergegeven. In de meeste gevallen wordt multimedia-inhoud (YouTube is een enkele uitzondering) niet opgenomen.
  • Het domein waarop de inhoud wordt gehost, moet toegankelijk zijn voor zoekmachinebots.

Lees de volledige lijst met technische richtlijnen voor meer informatie.

Kwaliteitsrichtlijnen

Kwaliteit is aanwezig in elk aspect van het ethos van Google.

Als u niet zeker weet wat de kwaliteit van de inhoud bepaalt, bekijk dan de kwaliteitsrichtlijnen voor webmasters. Bekijk uw inhoud objectief, zodat u deze kunt vergelijken met de best beoordeelde sites over hetzelfde onderwerp.

Zorg ervoor dat uw inhoud de basisvereisten zoals diepgang, variatie, mening, expertise, vertrouwen en statistieken overtreft.

Op dit punt is het de moeite waard om nogmaals te benadrukken dat Google Nieuwsaccepteert alleen nieuwsinhoud.

Proberen om al je pagina's binnen te krijgen is een slechte tactiek en je zult gedoemd zijn te mislukken.

Content is in de meeste gevallen branchespecifiek en bedrijfsneutraal, dus niet op marketing of PR gebaseerd.

Hoewel het ook citaten en meningen van experts kan bevatten, mag het geen zakelijke advertentie of iets anders reclame zijn.

Tips en advies voor Google Nieuws

Er zijn een aantal andere tactieken die kunnen worden gebruikt om u te helpen uw inhoud weer te geven en te rangschikken in Google Nieuws.

Hier zijn enkele van de meest praktische.

De basis goed doen

Er zijn bredere gebieden die een positieve invloed kunnen hebben op uw geschiktheid en rangschikking voor Google Nieuws - veel hiervan hebben te maken met het goed krijgen van de basisdingen.

Nieuwsinhoud moet duidelijk als zodanig worden gemarkeerd. Het zou:

  • een unieke submap moeten hebben (dwz exampledomain.com/news).
  • Elk nieuwsbericht moet een beschrijvende URL hebben die het inhoudsonderwerp weerspiegelt.

Nieuwe inhoud moet toegankelijk zijn, snel laden en rijk zijn aan informatie. Het moet ook waarde hebben, actueel zijn, door feiten worden ondersteund en onafhankelijk zijn van verkooptonen.

U moet regelmatig en consequent nieuws publiceren - elke week of elke dag bijvoorbeeld, in plaats van 10 artikelen op een dag en daarna een maand lang niets anders.

Maak de inhoud gemakkelijk te lezen, te delen en mee te doen - hoe meer signalen van gebruikerskwaliteit uit de inhoud komen, hoe beter.

Nieuws-sitemap

Door een unieke sitemap voor Google Nieuws te maken en deze rechtstreeks bij Google in te dienen, kunt u de controle krijgen over de nieuwsinhoudsitems die voldoen aan of overtreffen de criteria van Google-richtlijnen en de items markeren die het meest waarschijnlijk de resultaten opleveren waarnaar u op zoek bent .

Zoals met alle sitemaps, kan dit de slagingspercentages voor Google versnellen en verbeteren om uw inhoud te vinden en weer te geven in de zoekresultaten.

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Op het hoogste niveau zijn AMP 's versies van webpagina's die zijn ontdaan van bijna alle soorten niet-tekstuele inhoud die mogelijk traag laden zou kunnen veroorzaken.

AMP's zijn voornamelijk voor uitgevers, omdat mensen nieuwsinhoud snel, onderweg en met bijna elk apparaat en verschillende niveaus van internetverbinding willen verwerken.

Uw website

indienen Hoewel indienen niet langer vereist is, biedt het aanmelden en indienen van uw site via het Google Uitgeverscentrum enkele extra voordelen, zoals beschreven door Google:

  • Controle van inhoud en merk: ontwerp, merk en pas de secties en inhoud van uw publicatie aan in Google Nieuws.
  • Mogelijkheid om inkomsten te genereren: geef advertenties weer in uw inhoudsgebied in de app. Google Nieuws ondersteunt de weergave van advertenties via Google Ad Manager, inclusief advertenties met premiumoplossingen. Uitgevers kunnen paywalls in Kiosk gebruiken via Abonneren met Google.
  • Geschiktheid voor plaatsingplaatsing: publicaties met zakelijke voorwaarden komen in aanmerking voorin het Kiosk-gedeelte van de app (in toepasselijke landen / regio's). We garanderen geen plaatsing. Publicaties worden onafhankelijk voor Kiosk geselecteerd door ons merchandisingteam op basis van promotietiming, kwaliteit van gebruikerservaring en relevantie voor promotiethema.

Bovendien hebben sommige uitgevers gemeld dat ze veel sneller worden opgenomen in Google Nieuws nadat ze hun site hebben ingediend.

Meta News Trefwoorden Tag & Keuze van de redactie In het

verleden gebruikte Google een meta nieuws tag (meta name = ”news_keywords”) en de keuze van de redactie om uitgevers in staat te stellen de onderwerpen van hun artikelen te identificeren.

Omdat Google Nieuws-aggregatie geavanceerder en AI-gestuurd werd, heeft Google beide functies afgeschaft.

Door deze wijziging konden uitgevers de tags niet misbruiken en werd nog meer nadruk gelegd op de best practices die hierboven zijn besproken.

Vermeld worden in Google Nieuws: een samenvattinglijdt

Hetgeen twijfel dat een vermelding in Google Nieuws veel voordelen heeft en het kan uw website een toegangspunt geven tot zeer concurrerende zoekresultaten.

Het kan echter niet genoeg benadrukt worden dat Google alleen nieuwsinhoud accepteert.

Uw inhoud moet nauwkeurig, origineel, actueel, relevant en interessant zijn voor het Google Nieuws-publiek.

Zorg ervoor dat u zowel de richtlijnen (algemeen, technisch en kwaliteit) als de hierboven besproken praktische tips volgt, en wellicht bent u goed op weg om uw nieuwswaardige website-inhoud in Google Nieuws te krijgen.

Wil je hoger in Google komen?

Linktopics laat zien hoe je je website eenvoudig hoger in Google krijgt en meer verkeer naar je website krijgt.