Wil je meer traffic naar je website generen en zorgen voor hogere bezoekersaantallen?
Dan is dit artikel voor jou! ✅
Op deze pagina ga je lezen hoe je meer bezoekers kunt aantrekken en daarmee meer online succes kunt behalen.
De 10 manieren voor meer traffic voor je site zijn:
Hieronder ga ik stap voor stap vertellen hoe je meer bezoekers en traffic naar je website genereerd.
Mijn pagina waar ik vertel hoe je bovenaan in Google kunt komen scoort al jaren erg goed. Ook het artikel Hoger in Google komen zorgt elke week voor toenemende bezoekersaantallen op mijn website.
Het verkeer dat op deze pagina binnenkomt, is hoog.
Maar dat betekent niet dat je zomaar op iedere zoekterm gevonden moet worden. Je moet je richten op zoektermen waarop je bezoekers daadwerkelijk zoeken.
Dit is hoe het werkt:
De zoekwoorden met het meeste zoekvolumen kennen ook de hoogste vorm van competitie. Daarom is het slim wat verder naar beneden te scrollen.
Kies een of twee zoekwoorden met een relatief laag zoekvolume.
Dit zijn de zoekwoorden waarop je eenvoudig kunt ranken en dus met weinig moeite nieuwe bezoekers aantrekt.
Er zijn nog altijd veel dingen die je liever in de buurt hebt.
Ik doe zelf graag zaken met schilders die hier uit de buurt komen, ik heb ze vaker nodig en afspraak maken is altijd makkelijker.
En dit geldt voor veel meer zaken.
Je speelt hier op in door je te richten op bezoekers bij je in de buurt.
Pak het zoekwoord waarop je gevonden wil worden en voeg je stad of woonplaats daaraan toe.
Kijk maar eens op Google, er zijn veel voorbeelden zichtbaar.
Denk bijvoorbeeld aan:
Het zoekvolume is vaak veel lager, maar de mensen die zoeken hebben een grote intentie om bij jou uit te komen. Dat zorgt voor tevreden bezoekers en vruchtbare samenwerkingen.
Deze tip kent een groot voordeel; je kunt deze namelijk altijd en overal toepassen.
Beantwoord veelgestelde vragen op je pagina en trek bezoekers aan die naar de antwoorden zoeken.
Maar het is wel belangrijk om de juiste vragen te beantwoorden.
Vragen als "Wat zijn de retourkosten van webshop X" is een merkgerelateerde zoekopdracht.
Tenzij je het doel hebt deze bezoekers van het merk te stelen, en je een uitmuntende strategie in gedachten heb, is dit geen goede mogelijkheid.
Je wil vragen beantwoorden die een commerciële zoekintentie hebben.
Denk aan: zijn de zoekopdracht "leren schoenen slecht voor het milieu?"
Of "welke hardloopschoenen gaan het langst mee?".
Deze zoekwoorden zijn vele malen makkelijker. Het zal minder tijd kosten om vindbaar te worden bij deze zoekopdrachten.
Maar dat is niet alles.
Je ziet bij deze zoekwoorden duidelijke dat ze in het proces zitten om nieuwe schoenen te kopen.
Dit is een goed moment om met ze in contact te komen als jij iets dergelijks te bieden hebt.
Het gaat dus niet alleen om de bezoekersaantallen, maar ook om de kwaliteit van deze bezoekers.
Want stel dat je dagelijks tienduizenden bezoekers ontvangt, maar geen van deze converteert.
Dan heb je er vrij weinig aan.
Staar je dus niet blind op de hoeveelheid traffic, maar bedenk ook hoe het verkeer bijdraagt aan het succes van je website.
Longtail zoekwoorden kennen wederom een lager zoekvolume, je denkt misschien dat je hierdoor weinig bezoekers aantrekt.
Maar de bezoekers die binnenkomen zijn extra waardevol omdat ze precies de juiste zoekintentie hebben.
Wat longtail zoekwoorden zijn?
Het zijn zoekwoorden die heel specifiek zijn. Dus de zoekterm "hardloopschoenen" is de korte varaint.
En de "welke hardloopschoenen voor een snelle wedstrijd" is longtail.
Longtail zoekwoorden zijn vele malen makkelijker. Als in; er zijn minders websites die zich op deze zoekwoorden richten.
Het is dus eenvoudiger om bezoekers aan te trekken via zoekmachines door je op de longtail zoekwoorden te focussen.
Met meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd is TikTok uitgegroeid tot een gigantisch platform.
Dit maakt dat het platform misschien wel de grootste bron van traffic kan zijn voor je website.
Bedenk maar eens dat Tiktok's groei in 2023 tot 1,92 miljard gebruikers geeft geleid!
Bizar.
De kracht van TikTok ligt in de unieke, creatieve en virale video's die de aandacht van jouw doelgroep trekken.
Maar hoe kan je deze kracht benutten om meer verkeer naar je website te genereren?
Allereerst: Creëer pakkende video's.
Korte, boeiende content met een duidelijke boodschap doen het goed. Gebruik humor, trends of interessante onderwerpen en voeg een call-to-action toe die viewers naar je website leidt.
Werk samen met influencers die jouw doelgroep aanspreken en creëer samen waardevolle content voor een gedeeld publiek.
Vergeet niet om een link naar je website toe te voegen in je TikTok bio.
Alhoewel je niet direct op Google Discover kunt publiceren kunnen je posts wel op het platform verschijnen.
En wanneer dat gebeurd haal je een bizar aantal bezoekers naar je website.
Google Discover is een voor iedereen persoonlijk ingerichte feed gebaseerd op interesses en browsergeschiedenis.
De bezoekersaantallen die je vanuit Discover ontvangt kunnen erg fluctueren.
Maar een van je pagina's eenmaal in de feeds verschijnt, kun je rekenen op hele hoge aantallen.
Een van de beste platformen om bezoekers naar je website te krijgen is Linkedin.
Maar past op.
Een link plaatsen in een LinkedIn post zorgt dat je post niet het bereik krijgt dat je wil.
Het is beter om te vertellen wat je wil vertellen via het platform zelf.
Inspireer volgers, vertel ze wat je doet en wanneer ze geïnteresseerd zijn vinden ze je website vanzelf.
En dat is niet het enige voordeel.
Wanneer bezoekers je URL niet weten gaan ze naar je op zoek via Google.
Hierbij gebruiken ze je merknaam of kenmerken daarvan.
Deze zoekopdrachten worden branded keyword search genoemd.
Waarom dit belangrijk is?
Omdat mensen die naar je zoeken interesse tonen in je producten of diensten. Hoe meer mensen naar je merk zoeken, hoe groter de kans dat ze met je willen samenwerken.
Of dat ze je producten willen afnemen.
Maar dat is nog niet alles. Wanneer mensen naar je merk zoeken sturen signalen naar Google dat je merk belangrijk en relevant is.
Daarnaast verhogen merkgerelateerde zoekopdrachten de click through rate (CTR) wat tevens signalen stuurt naar Google dat je website relevant is.
In Nederland zijn er meer dan 6 miljoen websites online. Dat zijn er een hoop.
Om genoeg bezoekers aan te trekken moet je zorgen dat je je bezoekers een goede geven je site te bezoeken.
En hiervoor bestaat een goede basis en dat is gebruiksvriendelijkheid.
Dat betekent dat het design van je site tiptop in orde moet zijn en dat bezoekers direct vinden waarnaar ze op zoek zijn.
Een gebruiksvriendelijke website:
Dus denk je snel even een site op te zetten, traffic te genereren en succes te behalen?
Besef dan dat dit er tegenwoordig niet meer inzit. Je website dient van hoge kwaliteit te zijn voordat deze hoge bezoekersaantallen krijgt.
Boost SEO results with powerful keyword research
Gratis zoekwoord tool
Linktopics laat zien hoe je je website eenvoudig hoger in Google krijgt en meer verkeer naar je website krijgt.
Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Wil je je voorkeuren aanpassen, klik dan op ‘Zelf instellen’. Door op ‘Alle cookies toestaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.