CTR staat voor Click-Through-Rate, oftewel doorklikratio. Dit is het percentage mensen dat op een bepaalde online advertentie klikt.
Een hoge CTR is belangrijk voor succes met PPC (Pay-Per-Click), omdat het direct van invloed is op zowel de kwaliteitsscore als de kosten per klik voor uw advertenties.
Maar wat is een goede doorklikratio? En wat kun je doen om deze te verhogen?
Meerdere factoren kunnen de CTR van een pagina beïnvloeden, waardoor er geen pasklaar antwoord is. Een aantal belangrijke factoren om te overwegen zijn:
Dit is een van de meest gehoorde vragen in online marketing, en het antwoord is helaas: "het hangt ervan af!" Een zoekwoord met een hoge commerciële intentie en veel specificiteit kan in positie 1 (of 5 op de zijbalk) een CTR van 10% tot 20% hebben. Voor een zoekwoord met een lage commerciële intentie en weinig specificiteit kan de CTR onder de 1% liggen. In beide gevallen kan sprake zijn van een goede CTR vanuit kwaliteitsscoreperspectief.
Een goede CTR:
Een goede CTR is afhankelijk van verschillende factoren, zoals targeting, branche, advertentieplaatsingen en zoekwoorden. Hieronder volgen enkele tips om uw CTR te verbeteren in het Display Netwerk:
Click-Through Rate Formule:
Stel dat uw advertentie 10 klikken krijgt per 100 vertoningen, dan wordt de CTR als volgt berekend:
CTR = 10 / 100 = 0,1
Een CTR van 1% wordt in dit geval als ideaal beschouwd.
De meeste e-mail marketing tools (ESPs) kunnen uw e-mails tracken en de resultaten weergeven in een e-mailrapport. In dit rapport vindt u onder andere de CTR van uw e-mails. Volg onderstaande tips om een hogere CTR voor uw e-mailcampagnes te behalen:
Boost SEO results with powerful keyword research
Gratis zoekwoord tool
Linktopics laat zien hoe je je website eenvoudig hoger in Google krijgt en meer verkeer naar je website krijgt.