Rich Results - Linktopics
- Alles over SEO -

Wat zijn Rich Results?

arrow_back_ios Terug naar vorige pagina

Zoekmachines maken het ons al een tijdje gemakkelijker om antwoorden te vinden met behulp van handige functies op de resultatenpagina.

De aanbevolen fragmenten van Google bieden direct antwoord op uw vragen. Kaartfragmenten leiden u naar een fysieke locatie, zoals een winkel of restaurant. Google Shopping-advertenties bieden alle informatie die u nodig hebt om een ​​aankoopbeslissing te nemen. En Google gebruikt zelfs videoresultaten om te helpen bij 'how to'-zoekopdrachten.

Er zijn ook rich results waar marketeers van kunnen profiteren. Dit zijn de kaarten en fragmenten die de normale paginaresultaten verbeteren met afbeeldingen, beoordelingen, recensies en andere kwantitatieve informatie op uw site. Als u uw site instelt om rich results te bieden, kan uw bedrijf opvallen.

Wat zijn rich results?

Er zijn duizenden toepassingen voor een webpagina, en nog meer manieren om deze te coderen en te structureren, wat hoofdpijn veroorzaakt voor de bots die sites crawlen en indexeren. Uitgebreide resultaten zijn ontworpen om belangrijke informatie te benadrukken en zoekmachines te helpen het doel van een pagina zo nauwkeurig mogelijk te begrijpen. Dit betekent minder giswerk voor Google en meer relevante resultaten voor gebruikers.

Rich results bestaan ​​uit rich snippets en nieuwe rich cards, die meer beeldruimte en een carrouselfunctie bieden. Om het meeste uit uitgebreide resultaten voor uw site te halen, moet u het volgende taggen:

  • breadcrumbs
  • zakelijke contactgegevens en logo's
  • carrousels
  • Sociale media informatie
  • nieuws en blog artikelen
  • boeken
  • evenementen
  • banen en beroepen
  • lokale bedrijfsgegevens (inclusief contactgegevens en openingstijden)
  • productinformatie (inclusief prijzen, voorraad en reviews)
  • media zoals muziek, podcasts, video's en tv- en filminformatie

Wat zijn de voordelen van rich results?

Rich results verschijnen bovenaan de resultatenpagina - vaak in de felbegeerde "positie nul" boven traditionele tekstresultaten. Dus zelfs als u niet bovenaan staat in de traditionele resultaten, bent u nog steeds het eerste wat gebruikers zien op een pagina met zoekresultaten.

Ze worden ook gepresenteerd in dozen, vaak vergezeld van een afbeelding en sterrenclassificatie, waardoor ze sneller en nuttiger zijn dan traditionele resultaten. Deze vakken kunnen een carrouselontwerp hebben waarmee gebruikers door antwoorden kunnen vegen voor meer informatie.

Gedetailleerde uitgebreide resultaten bieden een aantrekkelijker vooruitzicht voor gebruikers om door te klikken naar uw site - en algoritmen van zoekmachines houden van hoge klikfrequenties, waardoor de positie van uw website vaak wordt verhoogd.

Meld je aan voor wekelijkse SEO-tips

Elke week nieuwe SEO, Google Ads, marketing en website optimalisatie tips direct in je mailbox.